Zespół downa – wsparcie finansowe

Jeżeli już chcemy pomóc rodzicom oraz opiekunom, którzy zajmują się dziećmi z zespołem downa, to taką okazją jest ze stuprocentową pewnością przekaż podatek, a zatem sposobność przekazania jednego procenta podatku dochodowego na rzecz wybranej przez nas organizacji pożytku publicznego. Na długiej liście tych organizacji znajdziemy między innymi stowarzyszenia, które wspomagają rodziców a także opiekunów dzieci z zespołem Downa. Dofinansowanie organizacji pożytku publicznego - na co zwrócić uwagę? Wszyscy, którzy rozliczają się z podatku mają możliwość pomocy wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego, poprzez przekazanie 1% podatku podatkowego w czasie wypełniania zeznania podatkowego.

Stąd też o ile interesuje nas zespół downa wsparcie finansowe, ze stuprocentową pewnością warto zapoznać się z taką listą organizacji pożytku publicznego, jak również wybrać stowarzyszenie, które oferuje profesjonalną pomoc dla rodziców oraz opiekunów zajmujących się dziećmi z zespołem Downa. Działalność takiego stowarzyszenia to w głównej mierze wydawanie kwartalnika, gdzie poruszane są tematy związane z opieką nad dziećmi z zespołem Downa, niemniej jednak także w okresie letnim przygotowywane są między innymi turnusy rehabilitacyjne dla rodziców i ich dzieci. Warto dodać o tym, że zespół downa to zespół wad, który spowodowany jest wadą genetyczną, a konkretnie niewłaściwą liczba chromosomów, co sprawia poważne konsekwencje powiązane na przykład z niepełnosprawnością intelektualną. Warto więc pomagać stowarzyszeniom, które oferują pomoc osobom z zespołem downa.
Źródło: zespół downa co to.